8 februari 2008

Alweer geen verloren avond!

Gisteren weer naar een concert geweest van Sinfonia Lahti, met als solist de Nederlandse pianist Ronald Brautigam. Schitterende uitvoering! Het afspelen van cd's thuis is toch maar behelpen vergeleken met een live-concert. Voor mij waren drie van de vier werken nieuw. Het programma luidde:

Thu 7.2.2008 at 19 Sibelius Hall
SYMPHONY CONCERT

Yan Pascal Tortelier, conductor
Ronald Brautigam, piano
Castelnuovo-Tedesco: Winter's Tale
Mendelssohn: Piano Concerto No. 1
Schumann: Konzert-Allegro mit Introduktion
Hindemith: Sinfonische Metamorphosen
Zoals u ziet begon het concert al om 19.00 uur. Muziekuitvoeringen en sportwedstrijden beginnen hier meestal zo tussen 18.00 en 19.00 uur. "Dan heb je tenminste nog wat aan je avond".
Dat doet me denken aan wat mijn zoon (toen 10, nu 31) zei, toen we naar huis gingen na een concert in Heerlen met Emmy Verhey als soliste. Ik vroeg hem: "En hoe vond je het?" Waarop Jan antwoordde: "Nou pa, eh, na één minuut wist ik het al: dit wordt geen verloren avond."

Geen opmerkingen: